Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

Az Általános Szolgáltatási Feltételek („ÁSZF”) tartalmazzák Halász-Csiba Renáta E.V. (székhely: 6440 Jánoshalma, Széchenyi u. 12., adószám: 56830817-1-23), mint szolgáltató (“Szolgáltató”) által üzemeltetett webáruház használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket.
Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal.
Szolgáltató adatai: A szolgáltató neve: Halász-Csiba Renáta E.V.
A szolgáltató székhelye: 6440 Jánoshalma, Széchenyi u. 12.
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: webshop@graviresgorbe.hu
Adószáma:56830817-1-23
 Telefonszáma:+36 70 775 8082 
Alapvető rendelkezések
1.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről  szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

·        1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről

·        2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről

·        2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről

·        151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

·        10/2024. (VI.28.) IM rendelet a kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek körének meghatározásáról

·        45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól    

·        19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

·        1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról

·        2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról

·        AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról

·        AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)

·        A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet

1.2. Hatály, az ÁSZF módosítása. Az ÁSZF 2025. 10.29. óta hatályos. (utolsó módosítás ideje)
Az eladó a honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat nem visszamenőleges hatállyal bármikor módosíthatja, a módosítás a honlapon történő közzétételt követően lép életbe, és csak az életbe lépést követő tranzakciókra érvényes.
1.4. Rendelkezésre állás. Adatkezelési szabályok
Adatkezelési szabályzatunk „Adatvédelmi tájékoztató” néven a főmenüből elérhető.
A webáruház 0-24 órában elérhető, használható, rendelés adható le. Ez alól kivételt képeznek a technikai okokból keletkező, elérhetetlénséget generáló hibák, vagy a karbantartások időintervallumai.
1.5.  Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
A webárhuzában jelenleg lézerrel vágott és dekorált, kezeletlen és festett rétegelt lemezből készült termékek kaphatóak.
A feltüntetett árak minden esetben magyar forintban értendőek, és tartalmazzák az Áfát, és nem tartalmazzák az esetleges szállítási díjakat, melyek függenek a megrendelés összegétől, termék méreteitől, súlyától, illetve a kiválasztott szállítási formától. 
1.6. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenítet meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.
1.7. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akció időtartamáról.
Rendelés menete
1.8. A rendelés menetének részletes leírása, a bejelentkezésről a termék kosárba helyezéséig.
Termékek kiválasztása
A honlapon megtekintheti a termékeinket és online meg is rendelheti azokat.
A termékek kategóriákba rendezve találhatók.
A kategória/alkategória nevére kattintva a benne szerelő termékek listája látható. Ha az adott kategóriában lévő összes termék nem fér ki egy oldalra, akkor a termékek felett és alatt lévő számok segítségével lehet lapozni. A termék listáról a részletes termék oldal a termékre klikkelve érhető el, itt tájékozódhat a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról. Egyes termékek több variácóban, méretben is elérhetőek, melyek befolyásolják az adott termék árát.
A honlapon lehetőség van kulcsszó, cikkszám alapján terméket keresni. A keresési feltételeknek megfelelő termék találatok a kategóriákhoz hasonlóan listaszerűen jelennek meg.
– Regisztráció
Vásárlás nem kizárólag Felhasználói regisztrációval lehetséges. Amennyiben regisztrálni szeretne, a megadott e-mail címre elküldjük a véglegesítéshez szükséges linket, amelyre rákattintva véglegesítheti a regisztrációját az adatai megadásával és a feltételek elfogadásával.
A regisztráció előnye, hogy amennyiben legközelebb is szeretne tőlünk rendelni, adatait nem szükséges újonnan megadni, több szállítási/számlázási címet is felvehet, valamint rendelésit is visszakeresheti.
A regisztráció nem vesz igénybe 1-2 percnél több időt.
Minden rendeléssel kapcsolatos információt (visszaigazolás, módisítás, kiszállítási értesítő, törlés, elektronikus számla, fizetéssel kapcsolatos levelek) a regisztráláskor megadott email címre fog megkapni.
Ügyeljen az adatok pontos megadására, hogy a kiszállítás zökkenőmentesen történhessen.
A helytelenül megadott adatok miatt felmerülő teljesítéssel kapcsolatos hibákért az Eladó. felelősséget nem vállal.
Új regisztráció esetén előfordulhat, hogy a regisztrációról szóló e-mail a spam mappába kerül, ezt ellenőrizni szükséges, ha a visszaigazoló email nem érkezik meg.
A sikeres regisztrációról e-mailben tájékoztatjuk, de a honlapon is tájékozódhat. A Felhasználó a regisztrációjának törlését e-mailben kérheti az Eladótól ez esetben új vásárláshoz újra kell regisztrálnia. A hozzáférési adatok titokban tartásáért a Vásárló felelős. A Vásárló felelős az adatai frissítéséért.
Elfelejtett jelszó esetén a honlapon új jelszó kérhető a regisztrált e-mail címre. Amennyiben a Felhasználó korábban regisztrált a honlapon, a megrendelési folyamat az e-mail címének és jelszavának megadásával folyatatható.
A megrendelés következő lépéseként a Felhasználónak ki kell választania a számára megfelelő fizetési és szállítási módot. A Felhasználó egy összefoglaló oldal segítségével ellenőrizheti minden korábban megadott adatát, és a megrendelni kívánt termékeket, azok mennyiségét. Adatbeviteli hibák esetén javíthat a megadott adatokon. Ha mindent megfelelőnek talál, akkor a Befejezés gomb segítségével véglegesítheti rendelését. Erről a honlapon, illetve e-mailben kap megerősítést. Amennyiben a Felhasználó a megrendelés rögzítése után (pl.: a visszaigazoló e-mailben) észlel hibás adatot azt haladéktalanul jelezze azt az Eladó felé! 
Megrendelési szándéktól függetlenül a Felhasználó a belépést a Belépés menüpont segítségével végezheti el. A Fiókom menüpontban a regisztráció során megadott adatait tudja módosítani, valamint a leadott megrendelését nézheti meg a Rendeléseim menüpont alatt. A rendelések menüpontban lehetőség van a kiállított számlák megtekintésére, letöltésére, valamint az aktuális rendelés státuszának ellenőrzésére. – Termék kiválasztása, mennyiség megadása
Több szűrő segíti az egyes termékek, termék típusok keresését, kiválasztását.
A termékekhez képek, és termékinformációk, leírások tartoznak, melyek segítik a látogatókat a vásárlásban.
Regisztráció és bejelentkezés nélkül is lehetséges a termékek, kiválasztása és kosárba helyezése.
Az így kosárba helyezett termékek meg is vásárolhatja a pénztár gomb megnyomásával. A vásárolni kívánt termék mennyiségét. A Felhasználó a kosár menüpontban tudja egy adott termék mennyiségét megváltoztatni a mínusz (-) és plusz (+) gombok segítségével vagy a mennyiség átírásával.
Terméket a „Törlés” (x) gomb megnyomásával lehet törölni.
A rendelés folyamata a kosárba helyezett termékek „Pénztár” gombra kattintásával kezdődik.
– Szállítási cím, számlázási cím megadása
A szállítólevél/számla a megadott adatok alapján készül, ezért azt pontosan kell kitölteni. Amennyiben nem azonos a szállítási cím a számlázási címmel, szükséges mindkettő megadása.

 – Szállítási mód:
Az Eladó a szállítatásért. szállítási költséget számláz, melynek díjtáblázata megtalálható a „Szállítási feltételek” menüpontban.
Egy időben történő több rendelés feladása során a rendelések értéke nem adódik össze, így a szállítási díj nem kerül le a rendelésről.
Amennyiben a rendelést készlethiány vagy egyéb ok miatt az Eladó nem tudja teljesíteni, úgy semmilyen utólagos kötelezettséget nem vállal.
– Rendelés elküldése
A rendelés véglegesítéséhez a Felhasználónak el kell fogadnia az általános szerződési feltételeket, az adatkezelési tájékoztatót és azt, hogy a megrendelés feladása fizetési kötelezettséggel jár
Amennyiben a megadott adatok helyesek, a „Megrendelés befejezése” gombra kattintva lehet lezárni a vásárlási folyamatot.
– Visszaigazolás
A rendszer a megrendelésről egy automatikus levelet küld a Felhasználónak, arról, hogy a megrendelés beérkezett és a feldolgozása folyamatban van. Az e-mail tartalmazza a vásárlás során megadott adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt termék(ek) megnevezését, mennyiségét, árát, a választott fizetési és szállítási módokat, a rendelés sorszámát, valamint ezen felül a Felhasználó rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit.
A megrendelések összekészítése munkanapokon 8.00-tól – 16.00 óráig történik 3 munkanapon belül, amennyiben a megrendelés tételei maradéktalanul elérhetők a webáruházi raktárban.
Amennyiben a rendelés olyan tételeket tartalmaz, ami készletről nem kiszolgálható azonnal, úgy a rendelés feldolgozásának ideje 5-7 munkanapot is igénybe vehet.
Ha a rendelés egyes tételei nem kiszolgálhatók a módosításról vagy a tétel törléséről a vevőszolgálat emailben értesítést küld a Felhasználó számára.
A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt következő munkanapon kerül sor a rendelés feldolgozására.
A „Megrendelések” menü segítségével nyomon követhető minden korábbi és folyamatban lévő rendelés.

– Számla
Az Eladó a jogszabályoknak megfelelő, elektronikus számlát állít ki, amelyen az arra megfelelő PDF olvasóval ellenőrizhető a digitális aláírás. A Felhasználó az elektronikus számlát a rendelést követően emailben kapja meg, a rendeléskor megadott email címre.

 – Fizetés
Utánvét:
Futárszolgálattal küldött csomag esetén a csomag átvételekor.
Előreutalás:
Előreutalásos fizetés esetén a megadott emailcímre küldött díjbekérő alapján kell átutalni a megrendelés ellenértékét. Amennyiben az utalás 7 munkanapon belül nem érkezik be, úgy a megrendelés törlésre kerül.
Az átutalt összeg könyvelése 1-2 munkanapot vesz igénybe.
– Átvételi lehetőségek, Szállítás
A vevő köteles a kiszállítás időpontjában a csomag sértetlenségét, ellenőrizni és az átvételi elismervényt aláírni. A nem sértetlen csomagolású terméket a vásárló csak saját felelősségére veheti át. A futárszolgálattal kézbesített csomag külső sérülésének észrevételéről a futárral jegyzőkönyvet kell felvetetni, lehetőség szerint a sérülésről fényképeket kell készíteni.
A kiszállítás munkanaponként 8-17 óra között történik.
1.9. Elállás joga
Elállási jog gyakorlásának menete
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban Fogyasztó).
A terméknek, több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül jogosult elállni.
Fogyasztót a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével az Eladó. részére. A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát az Eladó részére.
Mindkét esetben az Eladó e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi az Eladónak.
E-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe az Eladó a határidő számítás szempontjából.
A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket az Eladó címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
A termék az Eladó címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. Az Eladónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül az Eladó visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
A Fogyasztót mely esetekben nem illeti meg az elállási jog
Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha az Eladó a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti.
Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő az Eladó, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak.
A Fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogát, amennyiben a terméket használta, így az nem újra értékesíthető állapotban van.
1.10. Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.
A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék a Fogyasztónak történő átadásának a napja vagy ha az üzembe helyezést az Eladó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja.
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

A Felhasználó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
websop@graviresgorbe.hu
Vevőszolgálat a hozzá írásban érkezett panaszt 7 munkanapon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.
A panasz elutasítása esetén az Eladó az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót.
Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.